Az összközlekedési szállítási feladatokból a vasút változó arányban részesül a földrajzi adottságok, a gazdasági és technikai fejlettség és a közúti motorizációs szint függvényében. A szállítási teljesítmények terén a közút vezető szerepe az egész világon kialakult, ugyanakkor több fejlett országban a vasút újabb felvirágzásának lehetünk tanúi, és számos fejlődő ország építi ki vasúti alaphálózatát.
Az UVATERV alapítását követően jelentős feladatot adott a tervezőknek a vasúthálózat rekonstrukciós és korszerűsítési tervezése. Számos magyarországi vonal, személy- és teherforgalmi állomás, rendező pályaudvar tervét készítették az UVATERV tervezői. Az 1976-86 közötti időszakban teljesítettük ezen a szakterületen legnagyobb feladatunkat. Elkészítettük Tunézia és Líbia között (Sfax-Tripoli) 500 km teljesen komplett vasút építési terveit, továbbá Tripoli és Bengázi között 730 km vasút engedélyezési tervét.
A nagy munkák mellett számos állomási rekonstrukció, közúti és elővárosi vasút, keskeny-nyomtávú vasút és iparvágány, valamint néhány speciális felépítményi szerkezet terve szerepel az UVATERV Zrt. referenciái között.