Közlekedési hálózattervezés
Helyszín:
Megbízó:UKIG, NART, NIF, önkormány-zatok
Év:1976-2015
Árbevétel:
Az aktuális EU, magyar útmutatóknak Költség – haszon elemzések, Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmányok, Részletes Megvalósíthatósági Ta-nulmányok, amelyek a hatályos útmutatónak megfelelően, többek között, tartalmazzák az alábbiakat:
- Változat elemzés;
- Pénzügyi elemzés;
- Közgazdasági költség-haszon elemzés (CBA).
- Költség-haszon elemzés;
- Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmány;
- Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány;
Az UVATERV Magyarországon elsők között, 1976-1977 –től készítet hatékonyság (CBA) vizsgá-latot. Mivel még nem létezett az EXCEL és semmi-lyen számítógépes program saját fejlesztésű szoft-verrel készítettük az első számításokat.
Az UVATERV-es számítási módszert 1978, 1979-ben M0, M1 autópályák beruházásainak hatékonyság vizsgálata készítésekor az EUROBANK szakértői a helyszínen ellenőrizték (több hétig a nyakunkon ültek, még a Vigadó téren, Mihályfi Árpád volt a felelős ter-vező, a számításokat az UVATERV SZK végezte).
1995-2005 között a megyei közúti igazgatóságok (KIG-ek) kötelezően az UVATERV-es módszert alkal-mazták. Az UVATERV költségvető számításai alapján aktualizálták az alkalmazott fajlagos költségeket.
Több munkát nemzetközi együttműködéssel ké-szítettünk, Pl. a horvátokkal közösen az alábbiakat:
- Letenye-Gorican Mura-híd Megvalósíthatósági Tanulmány (döntéselőkészítő tanulmány). (2002-2003).
- V/C. Helsinki folyosó –autópálya- kétoldali határcsatlakozási szakasz Megvalósítható-sági Tanulmány (2002-2003).
- Nemzeti Közlekedési Infrastruktúrafejlesztési Stratégia (2013- 2015)
- M70 autút Letenye-Tornyiszentmiklós (oh.) közötti szakasz 2x2 sávra történő bővítéséhez Megvalósíthatósági Tanulmány. (2015)
- M1 autópálya Hegyeshalom nyugat és országhatár (Ausztria) közötti szakasz Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- M9 gyorsforgalmi út Kaposvár-Szekszárd közötti szakasz. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- M9 Vasvár – Nagykanizsa közötti autóúti szakasz Megvalósíthatósági Tanulmány, (2014-2015)
- M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. ütem Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014)
- M3-M35 csomópont átépítésének tervezése. Forgalmi vizsgálat. Költség-haszon elemzés (2014)
- Szolnok új tehermentesítő út létesítése. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- M49 gyorsforgalmi út, Őr elkerülő út Forgalmi vizsgálat. Költséghaszon elemzés
- M1 autópálya Hegyeshalom nyugat és országhatár (Ausztria) közötti szakasz akadálymentesítése. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- Pápa Város közösségi közlekedésének komplex átalakítása, fejlesztése. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. Pápa Város Közlekedési Koncepciója (2014)
- Kecskemét Megyei Jogú Város elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztése, Megvalósíthatósági Tanulmány kidolgozása és megalapozó tevékenységek végzése. (2014).- A Balaton kötöttpályás körüljárásának és megközelítésének fejlesztése keretében elvégezni szükséges munkák meghatározása, Megvalósíthatósági Tanulmány készítése (2011-2013)
- A Dombóvár - Pécs - Magyarbóly vasútvonalszakaszok korszerűsítésére részletes Megvalósíthatósági Tanulmány készítése. (2013-2015)
- M49 gyorsforgalmi út M3 autópálya – Ököritófülpös közötti szakaszra vonatkozó Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése. (2013).
- Miskolc-Tiszai pu. (kiz.) - Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz és ráhordó hálózata NFÜ útmutató szerinti részletes Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése. (2012).
- 8. sz. főút – Körmend elkerülőtől Veszprém 57+100 kmsz. közötti II. szakaszára vonatkozóan (~105 km) Megvalósíthatósági Tanulmány készítése.(2011).
- 88. sz. főút 3+712 – 10+046 km közötti szakaszára 11,5 tonnás burkolat megerősítésre és fejlesztésre vonatkozó Megvalósíthatósági Tanulmányterv elkészítése. A Megvalósíthatósági Tanulmány a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség útmutatása szerint készült. (2011).
- 26. sz. főút átfogó Megvalósíthatósági Tanulmány (2010)
- M30 gyorsforgalmi út (3. sz. főút korrekciója) Tornyosnémeti-országhatár között Megvalósíthatósági Tanulmánya (2010– 2011)
- 55. sz. főút burkolatmegerősítés költség-haszon elemzés (2010)
- 338. sz. főút Megvalósíthatósági Tanulmánya (2009)
- 251. sz. főút Megvalósíthatósági Tanulmánya (2009)
- 86. sz. főút 0+000 - 37+774 kmsz. 11,5 tonnás burkolaterősítés költség-haszon elemzése (2009)
- M8 gyorsforgalmi út Veszprém-Körmend szakasz Megvalósíthatósági Tanulmány (2008)
- Záhonyi Térség Komplex Gazdaságfejlesztési Programja, felújítandó utak és új útszakaszok, előzetes Megvalósíthatósági Tanulmány ((2007)- 31. sz., 41. sz. és 81. sz. főutak burkolatmegerősítés költség-haszon elemezése (2008)
- Győr-Balatonfüred kerékpárút (2007)
- Megvalósíthatósági Tanulmány a budapesti „S-BAHN” rendszerű gyorsvasúti közlekedés kialakítására (2007– 2008)
- „Airport Debrecen Üzleti Park” infrastruktúrájának kialakítása, Megvalósíthatósági Tanulmány (2007)
- Arad-Szeged-Szabadka-Baja transzverzális vasúti korridor előzetes Megvalósíthatósági Tanulmány (2006)
- Letenye-Gorican Mura-híd Megvalósíthatósági Tanulmány (döntéselőkészítő tanulmány). 2002-2003.
- V/C. Helsinki folyosó –autópálya- kétoldali határcsatlakozási szakasz Megvalósítható-sági Tanulmány (2002-2003)
- Közúti beruházások hatékonyságának vizsgálata (autópályák, településeket elkerülő útszakaszok)
- Tervezett elkerülő utak (kb. 200 db) rangsorolásához hatékonysági mutatók számítása
- Közúti közlekedés fajlagos költségei a Magyarországon alkalmazott PMS, hatékonyság számító, útérték számító rendszerekhez (módszer és rendszerterv készítés)
- Közúti beruházások hatékonyság vizsgálata programcsomag
- Évente öt, hat projekt, köztük az M0, M1 autópályák beruházásainak hatékonyság vizsgálata
- Pl. M2 záró költség – haszon elemzés a megvalósulás tényleges költségeivel, a PHARE források hatékony felhasználásának igazolására
- Közúti beruházások hatékonyság vizsgálata, módszer, rendszerterv, programozás