Több mint 70 évvel ezelőtt, 1948-ban az UVATERV jogelődjeként alapított állami vállalatba az ország legkitűnőbb szakembereit hívták meg. A mindenkori közlekedési tárca infrastruktúra fejlesztési elképzeléseit az UVATERV-re támaszkodva alakította ki. Különösen igaz ez Magyarország közúti hálózatára és a légiközlekedés fejlesztésére, de jelentős szerep jutott társaságunknak a másik két alágazat a vasút és a viziközlekedés létesítményeinek tervezésében is. A városi és elővárosi közlekedés is számos feladatot adott. Az országos szinten monopolhelyzetben levő UVATERV a szakterületen dolgozó mérnökök döntő többségét foglalkoztatta, a 70-es évek közepén 2200 fős létszámával Középkelet-Európa egyik legnagyobb tervezőirodájává vált. A 6 irodába szervezett társaság igazi műhely volt, ahol mérnökgenerációk nevelkedtek és kapták meg az egyetemi oktatás után elengedhetetlenül szükséges gyakorlati "posztgraduális" képzést. Alig van az országnak olyan térsége vagy olyan, a szakmával összefüggő irányító, beruházó, kivitelező vagy tervező társasága, ahol ne találkoznánk volt kollégáinkkal.
Az utolsó 30 év jelentős változásokat hozott. A rendszerváltást követően 1993. január 1-től állami vállalatból részvénytársasággá alakultunk, a privatizációt pedig 1996. novemberében fejeztük be sikeresen. A társaság részvényeinek döntő többsége a menedzsment és a dolgozók tulajdonában van. Eközben sikerült megőrizni - most már piaci körülmények között - vezető szerepünket az ország közlekedési infrastruktúrájának tervezésében és komplexitásunkat: kisebb létszám mellett is bármely tervezési feladat ellátására önállóan képesek vagyunk.
Az UVATERV Zrt. büszke eddig elért eredményeire, a terveink alapján megvalósult magyarországi út- és autópálya-hálózatra, a Duna és Tisza-hidakra, a Ferihegyi nemzetközi repülőtér létesítményeire, a budapesti II. és III. metróvonalra.
Hiszünk abban, hogy a múltunkra alapozva munkánkkal továbbra is mi formáljuk jövő közlekedés tervezését.