Az Uvaterv Zrt. aktuális KMOP projektjének befejezése

2009 augusztus 25.

2009.08.19-vel befejeztük az "Új Magyarország Fejlesztési Terv" keretében elnyert pályázatunk megvalósítását. A projektcéloknak megfelelően elvégeztük cégünk CAD rendszerének fejlesztését a tervezett műszaki és költség paraméterekkel. Ennek kapcsán 40 mérnöki munkahelyet korszerűsítettünk, a kapcsolódó perifériákat cseréltük és a rajzolási kapacitásainkat fejlesztettük új, korszerű berendezésekkel.

Az egységes, homogén számítógéppark a fejlesztés eredményeként biztosítja a TCO költségek csökkentését és a garanciális szerződések révén a magasabb rendelkezésre állást is. A telepítésre került szoftver licenszek segítségével pedig a dokumentációkezelés és a projektvezetés területén tudjuk biztosítani a fejlett technológia színvonalat. Az elvégzett fejlesztési projekt várhatóan 5-8%-kal növeli tervezői kapacitásainkat.
Projektcélunk meghatározásakor a jelenlegi CAD rendszerünk adottságaiból indultunk ki. Mivel cégünk tervezési és konzultációs munkákkal foglalkozik mérnökeinknek kivétel nélkül szükségük van számítógépekre és ezen keresztül hozzáférés biztosítására a különféle tervező CAD és CAE rendszerekhez. Miközben átlagban 140 tervezői munkahely rendelkezésre állását kell biztosítani és 40 munkahely fejlesztése a gyakorlatban százon felül érintett gépszámot jelent az installáció során. Automatizmusok alkalmazásával az alapkonfigurációk installálása gyorsan elvégezhető volt, azonban a kreatív és a legkülönbözőbb szakági szereplők miatt jelentős konfigurációs munka is maradt. Szintén a projekt részét képezte két új szoftver csomag implementációja is. Az Adobe Acrobat új verziójával a dokumentáció kezelés és létrehozást kívántuk megvalósítani. A szoftver alkalmas különböző adatforrásokból származó információk egységes kezelésére és mivel kvázi dokumentáció kezelési szabvánnyá vált, kiválóan alkalmas a megbízóink felé történő digitális adatszolgáltatási igények teljesítésére.
A másik szoftveralkalmazás bevezetése a Microsoft Project volt. Ezt a szoftver már természetesen korábban is használtuk, azonban társaságunknál igényként merült fel a projektszemlélet alkalmazásának teljes körű bevezetése, a korábbi alkalmi megoldások helyett. Kialakított rendszerünk alkalmassá vált, hogy a kulcspozíciókban és projektvezetőknél az alkalmazást használatba vegyék.
Projektünk utolsó része az u.n. output kapacitásaink fejlesztését érintette. Munkáknak hagyományosan igen jelentős részét képezi a papír, pausz alapú dokumentáció előállítás. A most beszerzésre került 2 nagyformátumú plotter és a 30 db A3-as színes irodai nyomtató igen jelentős kapacitás növekedést jelent ezen a területen. Ez a tény azért is fontos, mert napjainkban már nem a létszámnövekedésben látjuk a növekedésünk forrását, hanem nagyobb kapacitás kihasználásban, amelyhez ezek az új eszközök nagymértékben hozzá fognak járulni. A perifériák teljes mértékben a meglévő eszközök cseréjeként lettek telepítve és nagyobb teljesítményük révén fogják biztosítani az előbbiekben említett kapacitási igények kielégítését.
A projektben beszerzett informatikai eszközökre meghatározó volt az illeszkedés a vállalati policy-ban meghatározott rendelkezésre állási feltételekhez.
Ezért a garancia kiterjesztéseket ennek megfelelően kötöttük meg. Terveink szerint az aktuális projektünk eszközparkjának TCO költségei igen kedvezőek lesznek a korábbi adhoc megoldásokhoz képest.

Projekt megkezdése

Print

Print