A munka megkövetelte a szoros együttműködést a megrendelő BKK-val, a majdani üzemeltető Budapesti Közlekedési Vállalattal, az érintett önkormányzatokkal és hatóságokkal, valamint a meglévő vonal felújításának terveit készítő FŐMTERV Zrt. mérnökeivel is.
A Rákóczi híd (korábbi nevén Lágymányosi híd, melynek tervezésében szintén részt vett vállalatunk) ugyan eredetileg is úgy épült, hogy a villamos pálya átvezethető legyen rajta, ám az azóta kiépült kulturális városközpont miatt megváltozott zaj- és rezgésvédelmi követelmények miatt teljesen új pályaszerkezet kialakítására volt szükség.
Újdonság továbbá a Fővárosban elsőként kialakítandó zöld vágány is. A villamos újonnan épülő szakaszának terveiben a legkorszerűbb rugalmas pályaszerkezet és füvesített vágányzóna szerepel.
A projekt az Európai Unió támogatásával valósul meg.